Op Facebook en via de nieuwsbrief worden regelmatig oefeningen gedeeld. Like de pagina of schrijf u in voor de nieuwsbrief om hiervan op de hoogte gehouden te worden. Oefeningen uit de houdingstherapie zijn over het algemeen rustig (maar zeer effectief) en voor de meeste mensen goed uit te voeren, maar zijn altijd op eigen risico, omdat ik u nu eenmaal niet kan zien. Probeert u eens de volgende oefeningen:

Oefenseries

De volgende 2 pagina’s zijn met een wachtwoord beveiligd. Schrijf u in voor de nieuwsbrief om toegang te krijgen!

Eenvoudige oefeningen

  • Een rustige oefening vooral na een (lange) werkdag of bij (lage) rugpijn: Static Back
  • Een actieve oefening, de “silver bullet” bij lage rugpijn: Air Bench
  • Een belangrijke oefening om uw bilspieren te trainen: Standing Gluteal Contractions
  • Een oefening die helpt voor een betere schouder- en bovenrugpositie. Deze helpt vaak goed bij RSI-klachten: Modified Floor Block
  • Een oefening die u gemakkelijk thuis of op kantoor kunt doen en die aan een betere heup- en bekkenfunctie werkt: Sitting Knee Pillow Squeezes

Meer uitdagende oefeningen

  • Een pittige oefening die zeer goed helpt om de heupfunctie te verbeteren: Side bear crawls

Neem contact op als u hier vragen over heeft of om te laten weten wat uw ervaringen zijn!

Als u zich inschrijft voor de nieuwsbrief, dan krijgt u toegang tot 8 gratis oefeningen. Dit zijn algemene oefeningen (dus niet op uw lichaam of klacht toegespitst) maar werken over het algemeen erg goed.